Comprendes?

Idag var det första dagen i skolan och jag var mycket nervioso. Hamnade i en klass där folk redan kunde spanska och skoja och hade sig, jag fick sitta bredvid å små skratta lite lätt, inte riktigt så någon hörde mig utan mer sådär " haha precis..". Jag skulle presentera mig och när hon fråga om de va första gången jag var i Spanien svarade jag " no es mi cuarenta " som betyder min 40onde gång. Hon rättade mig snabbt och frågade senare om jag hade hus här, då svarade jag "no, rento" det ordet finns inte ens på spanska, utan de va ett påhittat ord för "hyr" som jag kom på i stridens hetta. Kort och gott så var detta mycket svårt och jag känner att man måste ligga i lite för att hänga med eftersom dom bara pratar spanska.
Nu skall iallafall jag ner till stranden och sola.

Kommentarer
Postat av: Barry

Det är bara att ligga i Gustaf, vem vet om några år kanske det är du som sitter och skriver den nya Spanska akademiens ordbok!

2010-08-30 @ 15:27:21
Postat av: Erigon

haha! rento! gillar lite snabba ord som bara kommer ut sådär:)hoppas att din andra dag kommer att bli mer lyckosam med många glada dialogeringar!

Jag vet nån som INTE kommer att skriva den nya Amerikanska akademins ordbok iaf...:)

2010-08-30 @ 17:33:56
Postat av: Juan de martéz

Haha du e inte så dum som du tror. Rento betyder jag hyr (rentar)! Första dagen i skolan och du snackar redan spanska ;) kämpa kämpa kämpa

2010-08-30 @ 22:46:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0